söndag 5 februari 2012

Viktminskningen

Jag har ju en plan. Jag SKA gå ner 20 kg. Just nu ligger jag på -6,8 kg.
Min viktresa startade med LCHF. Även om det är ett lyxigt sätt att gå ner i vikt på så känner jag att jag måste få äta min morgonmacka. Jag saknar den enormt om jag inte får den och säga vad man vill men jag tycker inte LCHF's varianter på bröd är godtagbara i längden. Därför har jag gått över till kaloriräkning. Jag har skrivit om min app tidigare. Shape Up Club!

Jag har givetvis ett belöningssystem för att göra allt lite mer spännande och roligt.

  •  -5kg, nyttja presentkortet och få en helkroppsmassage
  • -10kg, öppna den hemliga -10kg lådan. (lillebror har fyllt den med hemligheter från GeKås.
  • -15kg, utekväll planeras!
  • -20kg, datum för bröllop kan bestämmas!
Lyckas jag sedan gå ner lite till så klagar jag inte. Men lyckas jag med de 20 kg jag gick upp min första graviditet så kommer jag känna mig nöjd. Jag menar, jag är ju ändå snart 30, kan inte se ut som 17. Jag har ju ändå burit två barn :)

1 kommentar:

JoHaNNa sa...

vilka fina belöningar :)
jo då, känns mycket bättre när man börjar må bättre :)