söndag 5 februari 2012

Händelserik dag igår.

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Typiskt är ju ett ord som kanske skulle passa....
Som ni vet skulle vi på dop och tårtor skulle levereras dit. Klev upp vid 9 (efter sovmorgon) och körde igång med tårtorna omgående. Viktigt att jag skulle hinna klart.
Klara blev dom, i god tid också! Kände mig lätt om hjärtat när jag insåg att vi skulle hinna bli klara allihopa och ändå komma iväg i tid. Hade tänkt mig vara där ca 30 min innan ceremonin så vi skulle hinna ställa fram tårtorna. När vi väl var klara allihopa så tog vi ut ungarna i bilen och jag satte mig för att starta bilen.....inte ett liv.
Bilen vägrade starta!

Så, fast 2 mil ifrån destination med tårtor som skulle serveras där. SUCK!
Ringde de heliga och hörde om det fanns en chans att de skulle kunna plocka upp oss så vi i alla fall kom dit. Faderns bil startade inte heller! (Jävla kyla)
Det slutade med att min käre far gick över till en granne och lånade deras bil för att kunna hämta oss och transportera oss till dopet. Vi kom 10 min sent och tårtorna var där när de behövdes!

TACK PAPPA!!

Inga kommentarer: