fredag 26 februari 2010

Sitter och förundras...

över saker man kommer ihåg sedan man var liten. Jag gick hos en dagmamma som efter ett tag skaffade en kungspudel. För de som inte vet vad de är...en JÄTTESTOR svart pudel.
Jag kommer ihåg vad den hette....Ebony eve joyfull jackpot, aka Magic, aka Magicken.
Kommer också ihåg att min kusin skaffade en katt. Han hade lite svårt att bestämma sig för ett namn...så de blev några. Fritz Aztor Koztar Bartolomeuz Diaz, aka Fritz.

Varför kommer man ihåg sådana saker? Båda djuren har lämnat jordelivet för länge sedan, ändå sitter jag här och kommer ihåg långa konstiga namn som inte är något annat än ett minne.

1 kommentar:

Linda sa...

Jag minns också Magic, faktiskt tror jag att hela hans namn skulle komma fram om jag fick lite tid på mej att tänka efter. Sunny å Sacha minns jag också, men inte deras riktiga namn. Det kanske är ännu märkligare, med tanke på hur väldigt lite dagmamma hon va till mej. Haha!