tisdag 25 augusti 2009

Hjälp du med!

World community grid går ut på att du tar hem ett program och lägger in de på din dator. Datorn kommer då ta hem information som den bearbetar och så skickas resultatet tillbaka. Detta påverkar inte ditt surfande eftersom programet använder sig av "överbliven" datorkraft. Klart att ska du sitta och spela något mer krävande spel kan det vara ide att stänga ner wcg under tiden.

Jag har gjort detta för att jag vill hjälpa till. Jag har valt projekten Help Conquer Cancer och Help Fight Childhood Cancer. Jag har många nära som gått bort i cancer och kan jag på något vis hjälpa till att hitta en smidig lösning så tänker jag göra allt jag kan.
Detta är något som datorn sköter själv, inget man aktivt måste jobba för, men tänk vilken skillnad de kan göra!

Inga kommentarer: