torsdag 18 september 2008

Jag tycker!

att detta är fruktansvärt löjligt....
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article3338296.ab

Jag ser mig inte som kristen...men respekterar de som har en tro.
Jag tycker att alla människor är lika värda och därför bör behandlas så.
Att Betnér skämtar om jesus i kyrkan tycker jag är lika rätt som att präster får ha gudstjänster och andra ceremonier på allmän plats. Sedan finns de säkert någon som tycker att det var fel att sända det i tv....men...vad jag vet sänds gudstjänster på tv varje vecka...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har svårt att se det komiska i det Magnus Betnér gör, om jag ska va ärlig. Han är ju enbart provokativ. Nu har jag inte sett nått annat än reklamen för I Ditt Ansikte, men av det lilla jag sett känns det bara som att han är ute efter att håna och förnedra ex greenpeace och kyrkan, bara för att de har andra åsikter. Å att sända gudstjänster på TV är väl inte mer provocerande för icke-troende som det är att sända såpoperor för de som tror? Det kan dock bli en del intressanta diskussioner kring detta program, å det är väl egentligen det enda positiva jag ser med hela cirkusen :)

Behöver jag förresten skriva att jag inte tänker se skiten? Inte min typ av humor...jag kör mer med "hårboll" och "vet ni vem det här är? torild, eeeee...osv" ;)

Anonym sa...

amen...tantM

Anonym sa...

Visst, alla har ju rätt att uttrycka sin åsikt, men frågar är ju hur man gör det. Att ifrågasätta nån annans tro eller värdering kan ju vara rätt känsligt och det borde enligt mej göras med respekt, vilket jag inte tycker att han har.

Och hur långt får man egentligen gå för konstens skull? Ibland känns det som att övertramp blir rättfärdigade bara för att det är komiker som gör dem, men de som blir utsatta blir ju lika sårade och ledsna oavsett vem som uttalar sej...

Puss :)