fredag 17 februari 2012

Fredagsfika!

Vi brukar alltid ha fredagsfika med mina föräldrar om inte något inträffar...någon kanske inte kan eller är sjuk.
Idag ska vi fika här och jag och A skulle prova något nytt tänkte vi. Hittade detta paket på en butik och kunde inte motstå att få 10 sådana muffins för 35 kr.


Det är alltså två påsar. Påse ett blandar man med 1 dl vatten och sedan kan man grädda muffinsen i formarna som följer med i förpackningen. (man kan behöva dra till dem lite eftersom de kan ha blivit lite tilltryckta). När muffinsen är klara och kalla så blandar man påse två med 50g smör och 2 tsk vatten. (Jag använde 4 tsk vatten för jag tyckte två var förlite). Sedan spritsades härligheten ut på muffinsen och de toppades med strössel (som också följde med). Här är resultatet!


Mycket nöjd är jag....otroligt lite disk blir det också!

Inga kommentarer: