torsdag 26 januari 2012

Fullspäckad dag!

Efter en lite tuff natt med mini så bestämde jag mig för att filten som jag stickat inte duger utan kommer rivas upp. Garnet kommer användas till mycket vettigare saker. Hittat ett gulligt mönster på en virkad babymössa som jag tänkte skulle passa så den jobbar jag på nu. Dubbelt garn och ganska stor virknål = det går jättefort!
Tänkte jag skulle göra en rakt av efter mönstret. Tyvärr är det 0-6 månader så min plupp lär inte kunna ha den. Men har man gjort den en gång så är det ganska enkelt att göra om mönstret efter det och göra den lite större. En hjälmmössa blir det i alla fall :)

Tog i alla fall en promenad och hämtade A från dagis och jag måste nog säga att jag kände mig ganska stolt när jag kom hem. Vissa vet att vi bara har uppförsbacke hem och den är bitvis väldigt brant. Jag kom i alla fall hem utan att känna mig helt slut och förstörd! Förbättring!
Efter detta blev det veckohandling med A och sedan en sväng till Morfar innan vi åkte hem igen och här sitter jag nu. Andra tvätten är i gång och jag undrar om jag inte kommer somna med A när det blir sagoläsning om lite drygt en timma :)


Inga kommentarer: