lördag 21 januari 2012

Ett mål

Ett mål som många vet att jag har är att gå ner i vikt. Har länge varit överviktig men det nådde sin kulmen när jag väntade första barnet. Några veckor efter födseln var det bara att acceptera. Jag hade gått upp 20 kg! 20 kg på en som är 158 lång är ganska mycket.
Detta var 3½ år sedan.
Eftersom jag aldrig egentligen tog tag i problemet så har tiden bara gått. Jag började så smått ta tag i det på höstkanten 2010. Men eftersom jag blev med barn igen så tog det ganska mycket stopp där.
Med lite vilja gick jag i alla fall inte upp alls denna graviditet så jag låg fortfarande kvar på +20kg.

Pluppen kom ju i juni 2011 och jag tog tag i viktproblemet igen när jag väl slutat amma. Jag har gått ner 5 av 20 nu. 15 kvar to go.

Startade upp med en LCHF-inspirerad diet men runt jul gick allt snett och jag gick upp 2 kg. Nu har jag dock tagit tag i problemet igen, med en ny metod. Det gamla hedliga sättet. Räkna kalorier.

Jag vill gärna tipsa om den Gratisapp jag använder mig av Shape Up Club. Har man bara en köksvåg och lite vilja så går det :) Jättesmidigt att kunna uppdatera matlistan hela tiden eftersom att man äter, vart man än är!

Bild från google

Inga kommentarer: