lördag 31 december 2011

59 Snabba

1. Hur gammal är du om fem år? 33 år

2. Vem var den senaste du träffade? Lillebror med flickvän

3. Hur lång är du? 158

4. Vilken var den senaste film du sett? Bilar...räknar man inte barnfilm så var det Jägarna 2

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Var det svar nog? till Jonne

7. Vad är dagens planer? Vid 12 står jag ute och sprättar en flaska skumpa och skålar in det nya året med sambon noggrant vaktande på babyvakten för att vara säker på att ingen av ungarna vaknar och blir rädd av smällarna.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sedan -84

10. När såg du senast din mamma? idag

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du idag? Jaa...5.30 blev jag väckt av mini men sambon klev upp så jag fick sova vidare till 9.

13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Mjaaa...hittade ju Tippex på blocket...sedan köpte jag honom.

14. Vilken är din favoritplats? Hemma är det nog

15. Vilken plats föredrar du minst? Hmm...jaa....svårt att välja om jag ska vara ärlig.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I övik gissar jag.

17. Vad skrämde dig som barn? Spindlar var jag inte förtjust i och det har inte ändrats...

18. Vem fick dig att skratta senast? Sambon

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jaa..!

20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och...

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror väl på...oftast har jag någon typ av kläder på mig eftersom jag aldrig vet när Ongen kommer och vill sova hos oss..

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två på min sida

23. Hur många landskap har du bott i? Ett endaste ett..

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Dessvärre jaa...men det har inte hänt många gånger i mitt liv.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Inne går jag ofta barfota men har jag skor kan du räkna med att det finns strumpor innuti. Om det inte är mina ballerinas på sommaren förståss...

26. Är du social? Ja, det kan man nog säga!

27. Vilken är din favoritglass? Triumglass gräddlass med jordgubbssorbet.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Skulle köpa De heligas hus.

29. Tycker du om kinamat? Ja, men det är inte min bästa mat.

30. Tycker du om kaffe? Givet!

31. Vad dricker du till frukost? Kopp kaffe med en macka

32. Sover du på någon särskild sida? Vänster

33. Kan du spela poker? Nej

34. Tycker du om att mysa? Vem gör inte det?

35. Är du en beroendemänniska? Jaa...det är jag nog.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope

37. Vill du ha barn?Men jag har ju redan två underbara!

38. Kan du några andra språk än svenska? Inte så mycket att det räknas

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller en pool? Pool tror jag.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Barnen

42. Äger du dyra smycken? Nej

43. Har du någon gång testat narkotika? Nope

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En bit blomkål

45. Vem är den roligaste människan du känner? En kvinna jag inte kan nämna vid namn här men hon är helt fantastisk!

46. Välj ett ärr på din kropp? Magen kanske, det är störst.

47. Vad har du för ringsignal? Den säger bara Ring Ring...

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej, inte vad jag vet i alla fall...ska vara att det finns något kvar hos mamma och pappa...

49. Flirtar du mycket? Näe, behöver jag ju inte...

50. Var togs din profilbild för din blogg? Har ingen

51. Kan du byta olja på bilen? Jaa, men jag ger mig inte på det själv...men jag har hjälpt sambon byta på volvon.

52. Har du fått fortkörningsböter? Inte hittils

53. Vilken var den senaste bok du läste? En deckare jag tappat namnet på. Den var bra i alla fall. Utspelades för länge sedan. Typ antikens grekland.

54. Läser du dagstidningen? Sällan

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Näe...men sjunger gör jag.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rockklassiker

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inköpslista till sambon

59. När var du i kyrkan senast? Ja du...måste ha varit när barnens kusin döptes...typ -09 Varit på begravning efter det men det var i ett kapell...inte själva kyrkan.

Inga kommentarer: