måndag 2 november 2009

Planer som blåser bort..

Tanken var att vi idag, eftersom jag är ledig, skulle kratta upp en massa löv på tomten...
men den planen blåste bort så fort jag kikade ut genom fönstret. Jisses vad de blåser! En positiv sak som jag insåg när jag tittade ut är att löven verkar blåsa bort från tomten. Så med lite tur så kanske jag slipper kratta :)
Då kommer vi till nästa fundering. Eftersom jag inte ska kratta idag....vad ska jag hitta på då?
Funderade på om jag skulle ställa mig och baka men ska jag göra de så måste jag åka och handla och då blir de så sent innan de är klart. Dåliga ursäkter? Hm, ja, kanske. Men de skulle behöva städas också. Kanske ska jag gå runt och damma lite medan skrutt sover. Ja...så får de nog bli...

Imorgon ska jag jobba igen. Egentligen ska jag bara jobba tis-ons och sedan vara ledig fyra dagar. Men jag har omförhandlat så jag kommer jobba tor-fre också. De kommer jag ta ut som ledighet julafton och juldagen. Tänker nämligen inte jobba jul när jag bara får min a-kassa och inte ett öre extra för att de är storhelg. räcker med att jag jobbar på helgerna utan helgersättning...för att inte tala om kvällar utan kvällsersättning.

1 kommentar:

Camilla sa...

Det är ju dumt att du inte får OBersättning...men sen kanske du börjar jobba extra så då får du det=) Roligt att höra att du trivs där, det är ett lärorikt arbete=)
Kram på dig!