tisdag 4 augusti 2009

Ny månad..

vi har fullt upp med taket. Nu har de heliga slut på semestern så dagarna går åt till att fixa inför kvällen när de kommer hit. Plåten är i alla fall uppe på baksidan och nu jobbas de för fullt med krokar för hängränna och förberedelser inför plåten på framsidan. Min gissning är att i slutet på veckan så är taket klart.
Då gäller de att fortsätta nere så vi får ordning på väggen. Om tre veckor fyller sambot år och då kommer de folk. Vill att de i alla fall ska se någorlunda bra ut.

Imorgon ska jag göra något jag aldrig gjort förut. Jag ska in till arbetsförmedlingen och skrivas in för första gången i mitt liv. Känns ganska märkligt faktiskt. Hoppas på att jag kommer hitta någon nu i höst. Hellst inte hos den arbetsgivare jag har idag (menar inhyrningsföretaget). Som tur är så är jag inte så vansinnigt kräsen när det gäller jobb. Huvesaken det kommer in en vettig lön på kontot!
Näe, ikväll ska jag spela när skrutt somnat. 20 min till så är de grötning. Får se om jag inte hinner läsa lite bloggar innan dess.
Ha de gott allihopa!