tisdag 26 maj 2009

Nu kanske ni tror...

att jag är hemma och i stort sett är overksam? Så är inte fallet. Har hittat en del påbörjde projekt som jag avslutat lagom innan flytten.

Till att börja med har vi Susie´s Reading Mitts.

Blev riktigt nöjd med dessa trots att jag var skeptisk till en början.

Vidare har vi en ny skötväska som jag köpte tyg till för evigheter sedan. Skrutt växer snabbt ifrån den han hade. En svart vaxduk med vitt mönster planderade jag att ha utvändigt. Men Det visade sig inte vara ett bra val när tyget plötsligt började spricka i sömmarna. Då menar jag inte att sömmarna sprack. De höll, tråden var de inget fel på. Min vaxduk visade sig vara "fake". Dvs. de var inte vävt på baksidan utan bestod av någon sorts pappersduk med plasthölje. Arg och besviken drog jag med sambot till en tygbutik och köpte ett grovt bommulstyg istälet. och brevid vaxduken kan ni se resultatet.




Det slutar såklart inte här. Hittade ett par gamla strumpor som sambot skulle ha fått för 1½ år sedan. de blev klara nu i veckan.
Sedan hittade jag några roliga mönster på nätet som jag inte kunde låta bli. Det blev en lemming. Någon som kommer ihåg dessa underbara små varelser? En ninja som jag tyckte va toksöt och så en Peabuddy som sonen fått. Han älskar den!
Mönstren till dessa figurer har jag hittat på en av mina smultronställen. http://monsterarkivet.blogspot.com/

2 kommentarer:

Anonym sa...

I´m baaaack *S* Marlene

Linda sa...

du är ju verkligen inte overksam. var får du all tid ifrån? jag har ingen tid till nånting alls känns det som...förutom ikväll. å i rena chocken över all tid som jag fått har jag inte den blekaste aning vad jag ska fylla den med. slutar säkert med att jag stirrar in i väggen i några timmar å sen inser att jag måste sova...
KRAM