söndag 15 februari 2009

alla hjärtans....

Igår tog jag och sambot och lämnade skrutt hos de heliga och åkte iväg på ett matställe här i staden och åt. Mycket gott! Helstekt oxfilé med krabba, sås och stekt potatis blev de. 169 kr. Mycket prisvärt då man fick två stora bitar oxfilé.
Efter det åkte vi in till centrum och satte oss på ett café och mös med en kopp kaffe och en godbit. (vi väntade på att bion skulle börja och de var kallt ute)
Efter de gick vi och såg valkyria! Riktigt bra film!
Jag brukar inte gilla tom cruise i vanliga fall men han var riktigt bra...
Synd bara att de hade så hög volym, obekväma säten, bild med konstanta störningar och att man fick stå ut med popcornstanken...

Men vi hade i alla fall en jättemysig dag! Första gången vi gjorde något själva sedan skrutt kom :)

(men nästa gång väntar jag till filmen kommit på dvd och ser den hemma )

3 kommentarer:

Jonas sa...

En hel tank med popcorn, det hade jag inte tackat nej till! ;) Lät ju som en väldigt trevlig dag det där, hälsa sambot!

Anonym sa...

jag förstår er, fetaste tummen ner för popkornsstank! Däremot stora tummen upp för er som tog vara på varann!! Massa kramar

tjocka mamman sa...

Skönt att komma iväg ensamma lite! // tjockamamman som tar en sväng förbi och hälsar!